Pàgines

dilluns, 4 de març del 2013

COMPETÈNCIES


No és fàcil decidir quines són les competències que millor s’adapten a un mateix, és cert que hom sap amb quines coses es defensa bé i quines altres estan una mica coixes. Però penso que moltes de les competències es van adquirint al llarg de la vida i per tant, l’experiència és un grau fonamental i molt important per l’adquisició de noves competències.

Hem considero una persona autònoma, capaç de fer front a les situacions i tasques que van sorgint en el dia a dia, i en la recerca de nova informació per poder treballar nous aprenentatges o ampliar la pròpia formació. La qual cosa em porta a continuar amb la meva formació, no només amb la realització de cursos, sinó com he dit abans a través de la recerca d’informació, la lectura de llibres, els aprenentatges que vaig adquirint en el dia a dia de totes les persones que m’envolten, adoptant una actitud oberta i positiva davant la innovació, etc.

Soc bastant crítica amb mi mateixa, pel que crec que soc suficientment capaç de reflexionar sobre els propis processos d’aprenentatge. El dia a dia, m’ajuda a saber quins són els meus punts forts, els meus punts febles, plantejar-me dubtes, reflexionar sobre situacions viscudes, etc.

Pel que fa al treball en equip, és una de les competències que més hem treballat al llarg de la carrera i considero, és una de les més importants. M’agrada poder compartir les tasques de cada dia, les vivències, experiències, opinions, etc.  amb altres persones, saber que jo puc aprendre de tots ells/es i ells/es de mi. Però sobretot, sé que soc capaç d’escoltar activament, donar opinió quan se’m demana, aportar idees, adoptar actituds obertes, de respecte, cooperació, col·laboració, etc.

També, penso que soc capaç d’analitzar i reflexionar sobre el funcionament del centre en el que hem trobo de pràctiques i sobre els processos d’ensenyament – aprenentatge que es duen a terme. Tot això, a través de la recerca d’informació en els documents del centre, resolent les qüestions plantejades, observant el dia a dia a les aules i el centre en general, etc.

Vull destacar també, totes aquelles competències amb les quals estic treballant actualment, les quals encara em queda molt per fer:
Pel que fa a la utilització de les noves tecnologies, soc conscient que em defenso bastant bé, però considero que les TICS és un camp molt ampli del qual mai sabrem suficient, ja que es troba en constant canvi i evolució.

Les competències que impliquen la participació en la gestió d’aula, organitzar i animar situacions d’aprenentatges, informar i implicar a les famílies, entre d’altres, són aquelles amb les que considero que estic en ple procés i espero que les pràctiques m’ajudi a assolir-les o al menys la gran majoria, ja que soc conscient que moltes d’elles requereixen temps d’experiència.

Les competències que aquí descric, són les que penso que millor defineixen la meva manera de fer, encara que moltes d’elles les estic polint i treballant actualment durant el període de pràctiques. Per tant, encara queda molt camí per fer i nous aprenentatges per adquirir.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada