Pàgines

dilluns, 20 de maig del 2013

RECERCA EN XARXA DE PLANS DE MILLORA EN L'ETAPA 0-3


Haig de dir que no m’ha resultat fàcil fer la recerca en xarxa per trobar un Pla de Millora a l’etapa 0-3, ja que la gran majoria d’escoletes ofereixen activitats o projectes que estan duent a terme i que formen part de la metodologia del centre. Molts d’ells són força interessants i  es podrien convertir en Plans de Millora per altres escoles infantils.

Finalment però, he trobat el bloc de l’Escola Bressol Sol Solet, una escola de Barcelona que ha centrat el seu projecte de millora en el desenvolupament sostenible. Ho ha fet a través del programa de l’Agenda 21 escolar, es tracta d’un sistema en què la comunitat escolar prepara un plans d’acció per aplicar la sostenibilitat al centre.

En el seu bloc, ens expliquen quines han estat algunes de les seves accions per tal de millorar en la sostenibilitat del medi ambient. A més, és un bloc força interessant, ja que és una escola centrada en la natura i en la importància dels espais lliures.

Penso que treballar per la sostenibilitat ambiental és una iniciativa encertada i que d’ella, poden sorgir projectes molt interessants en relació a l’educació infantil.
Aquí vos deixo l’enllaç per poder consultar el bloc de l’Escola Bressol Sol Solet.



COMPETÈNCIES

Considero que a partir d’aquesta activitat, he treballat la competència 1.3, ja que he accedit i revisat altres blocs per tal d’ampliar els meus coneixements. També, he treballat la competència 5.1, ja que he hagut de reflexionar sobre el que és un projecte de millora i el que són unes bones pràctiques.

dijous, 2 de maig del 2013

EXPERIÈNCIES 0-3


La llum: l’ombra


Penso que l’ombra és un concepte difícil d’entendre pels infants, ja que es tracta d’una cosa que encara que nosaltres la puguem veure, resulta abstracte.

La possibilitat d’experimentar amb les ombres, permet treballar la forma dels objectes que ens envolten, introduint així, les formes geomètriques. A més, permet treballar amb el propi cos i així poder formar-se una mica més la imatge d’un mateix. També, ajuda a treballar el tema de les distàncies, els tamanys, entre d’altres.

En general, considero que moltes vegades el tema de l’ombra passa una mica més desapercebut, però que si ens endinsem una mica, veurem com és un tema força atractiu pels infants, ja que a part d’ajudar-los en l’adquisició de nous aprenentatges, els estem introduint en un món que per a ells resulta màgic.

Aquí l’enllaç d’aquesta experiència:



Carabasses: classificar, ordenar, construir....


M’agrada el fet de poder utilitzar materials no estructurats, naturals i que formen part de la nostra vida quotidiana per poder treballar aspectes com: la classificació, la ordenació, etc, és a dir, aquells que permeten iniciar o treballar operacions lògiques - matemàtiques de manera espontània. A més, és interessant veure com d’un material que pot semblar simple, permet als infants apilar , construir i sobretot imaginar.

Aquí l’enllaç d’aquesta experiència:




Experimentació: Pols de mandarina


Aquesta, és una de les experiències que he trobat més interessant.

M’agrada molt la idea de poder utilitzar fruita, verdura o materials naturals per experimentar. Així, l’infant pot manipular i explorar objectes o coses que formen part del seu entorn més proper.

En concret, considero força interessant aquesta experimentació, ja que els infants poden observar la transformació que pateix, en aquest cas, una pell de mandarina. I, com al llarg d’aquest procés de transformació han pogut viure diverses experimentacions, en funció de l’estat en què es trobés la pell de mandarina.

Aquí l’enllaç d’aquesta experiència:



COMPETÈNCIES

Amb aquesta activitat he treballat les competències 1.1 i la 1.3, ja que he hagut d’accedir a diversos recursos i experiències per poder resoldre una part de l’assignatura i a més, m’ha servit com a enriquiment personal envers la meva futura professió.