Pàgines

dilluns, 10 de juny del 2013

APRENENTATGE EN RELACIÓ ALS PROJECTES DE MILLORA

Són molt i molt diversos els projecte de millora que s’han presentat, considero que tots i totes hem fet un gran treball i la gran majoria són força interessants.

Els projectes que més m’han agradat han sigut els següents:

El pati, un espai educatiu

Moltes vegades només ens centrem en les aules, els interiors, i no es tenen tant en compte els exteriors.
El pati de l’escola, és un dels espais més educatius, allà els infants juguen lliurament, exploren, investiguen, manipulen, es socialitzen, etc. i ho fan en un entorn diferent, amb infants d’altres classes i edats. És per això que penso que s’ha de valorar i donar la importància que realment té.

Pel que fa a la millora del pati que han fet aquestes tres companyes, una de les coses que més m’agraden, és la utilització de materials naturals i reciclats per crear diferents materials i espais de joc, han tingut en compte l’estètica, que fos atractiu als ulls dels infants i sobretot que fos educatiu.

Un altra projecte interessant és L’hort escolar.

L’hort suposa una gran eina educativa que moltes vegades no es té present, ja que permet una aprenentatge real i vivencial.
Tenint en compte la importància dels moments quotidians en l’aprenentatge dels infants, l’hort suposa un ambient idoni per treballar aquesta quotidianitat, ja a la illa on vivim esteim rodejats de camp i forma part de dia a dia de moltes famílies.

M’agrada la iniciativa que han tingut les meves companyes a l’hora de plantejar aquest projecta de millora, ja que segur que serà força interessant i enriquidor.

Ja per acabar, vull destacar un dels documentals que més m’han cridat l’atenció i sobretot, que més m’han agradat. Es tracta del documental:
Invertim en valors

Una manera de fer-nos reflexionar i pensar en els moments difícils que esteim vivint en l’actualitat i que tant afecten a la nostra professió.
Tots són canvis i reformes, que al cap i a la fi, a qui acaben perjudicant són als infants i hauria de ser en ells amb qui s’hauria de pensar, perquè són els infants d’ara el futur de la nostra societat.

Competències


En aquest cas, he treballat les competències 1.3 i 5.4, ja que per una banda he accedit a altres blocs i experiències que m’han ajudat a ampliar la meva formació. I per altra banda, m’he n’he adonat dels possibles obstacles que hi pot haver a l’hora d’aplicar-los.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada